Neato XV-15

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Neato XV-15 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

72Louise 26-08-2014
Geschreven voor: Neato XV-15

In 2012 kochten wij een Neato. Aanvankelijk waren wij zeer tevreden, maar de duurzaamheid laat te wensen over.
Een paar maanden na het in gebruik nemen, gaf het display geen informatie meer. Onder garantie werd de Neato vervangen door een nieuwe. Deze Neato gaf diverse foutmeldingen en de stofzuiger werd weer vervangen onder garantie. De derde Neato hield het langer vol, hoewel de batterijen wel na 7 maanden (kosten 52 euro) moesten worden vervangen. Het display geeft foutmeldingen en de stofzuiger functioneert niet meer.
Contact met de leverancier en fabrikant leert ons dat de garantieperiode nu voorbij is (aanschafdatum) en de fabrikant het apparaat ook niet kan onderzoeken (geen vestiging in Nederland). Als wij de eerste maanden een review zouden plaatsen zouden wij een 9 geven. Het is een ongelofelijk fijn apparaat als hij werkt. Wij vinden het erg veel geld nu blijkt dat het apparaat zo kort meegaat.

sherbo 31-07-2014
Geschreven voor: Neato XV-15

Wij hebben de neato al meer dan een jaar en zijn tevreden over zijn kunnen.
Wat echter vervelend is, is dat het schermpje niet meer leesbaar is. Letters zijn echt weg!
We kunnen hem dus alleen maar aan en uit zetten.
We hebben de fabrikant nog niet hierover ingelicht.

SlaafVanDeStaat 07-11-2013
Geschreven voor: Neato XV-15

De Neato bevalt ons prima. Het is een hulpmiddel waarmee ik wil zeggen dat je er altijd een normale stofzuiger bij moet hebben. De hoekjes, randjes, plinten, trap en lastige lokaties pakt dit apparaat niet. Geeft niets want voor de rest is het een groot plezier om deze robot aan het werk te zien. Zuigen doet ie als de beste.

Dan nu de minpuntjes:
- Aan/Uit schakelaar bleef bij ons hangen. Dit kwam doordat de print (met schakelaars) te dicht op de knoppen gemonteerd zat. Apparaat heb ik helemaal uit elkaar getrokken en de schroeven van de print voorzien van ringetjes om meer afstand te creëren. Kostte me bij elkaar een uur omdat vrijwel iedere schroef uit het apparaat moet om bij deze print te komen.
- Na 8 maanden heeft de batterij er de brui aan gegeven. Gaat nog maar 7 minuten mee! Contact opgenomen met Coolblue. Zeer waarschijnlijk krijg ik nieuwe batterijen ondanks dat hier een 6 jaar garantie op zit. Batterijen van de Neato zijn een veel gehoord probleem. We wachten even af.

Qua duurzaamheid geef ik een 7 omdat bovenstaande 2 punten best vervelend zijn. Desalnietemin vind ik het geen redenen om het apparaat niet aan te schaffen omdat beide punten simpel oplosbaar zijn. Het eerste punt is een lulligheidje maar wel hinderlijk als je niet technisch bent (en het apparaat daarom dus weer moet retourneren).

Zonder bovenstaande punten zou ik een voorlopige 9 gegeven hebben.

cororama 18-08-2013
Geschreven voor: Neato XV-15

Heb de XV-15 nu sinds Februari. Het werkt geweldig. Tijd programmeren en alles gaat vanzelf. Om de paar dagen even de stofbak legen en klaar is kees. Mogelijkheden krijgt een 8 omdat het nu niet een apparaat is dat de kleine hoekjes pakt of de trap doet. Hij rijdt gewoon zijn rondjes. Daar zit ook meteen de 6 voor duurzaamheid.
Ik ben nl. ook slachtoffer van de berucht "left wheel stuck" fout. Je denkt dat er vuil in zit, maar het is een fout in de motor. (zie ook http://www.robotreviews.com/chat/viewtopic.php?f=20&t=16951). Hij gaat gewoon onder garantie gerepareerd worden, dus geen probleem.

Agurzil 19-06-2013
Geschreven voor: Neato XV-15

De Neato presteert boven de verwachting. Eenmaal aangeschaft zien wij de aanschaf meer als hulp voor het huishouden dan als gadget of hebbedingetje. Zo bekeken valt de prijs overigens ook nog mee;). Ik ben zeer enthousiast over de hoeveelheid werk die het scheelt. Het apparaat maakt iedere nacht even schoon, wat handig is voor een stel waarvan beiden werken. De Neato wordt niet gedetecteerd door ons alarmsysteem, dus die kan 's nachts aanblijven.

Groot voordeel naast het zuigvermogen is het minimale onderhoud ten opzichte van de concurrentie. Kwestie van bakje legen en terugplaatsen. Haren blijven niet achter in de borstel maar worden gewoon opgezogen in het bakje. Het apparaat navigeert goed binnen de ruimte en er is een actieve support van de fabrikant met regelmatige software updates. Naast het geplande werk vanuit het basisstation beneden, kun je hem op optillen om de bovenverdieping te doen. Hoewel hij er als een Nintendo uitziet, niet voor de Roomba gaan. Bij twijfel, deze kopen.

frankengonny 10-01-2013
Geschreven voor: Neato XV-15

Heb inmiddels deze Neato een maand in mijn bezit,en moet zeggen dat ik echt tevreden ben,heb 2 robot stofzuigers in huis gehad, de Samsung en de Roomba Irobot maar bevielen allebei niet zo goed, de samsung ging naar 2 weken stuk het motortje van het bezempje die rond draait was stuk,de Roomba ging als een kip zonder kop door de woon kamer en botste redelijk hard tegen meubels.
Deze terug gestuurd en toch de Neato geprobeerd en ik moet zeggen deze valt niet tegen,hij zuigt echt goed, zelfs moertjes die ik per ongeluk had laten liggen, en hij gaat echt systematisch te werk, en is heel voorzichtig weet echt waar iets staat, pakt eerst de randen dan gaat hij in banen heen en weer over de vloer,hij doet mijn woonkamer in 25 minuten ,de Roomba en samsung deden dit in 70 minuten, maar dezen gaan ook niet systematisch te werk,de Neato weet echt waar die is,hij maakt zelfs onderscheid tussen de woonkamer en de keuken echt helemaal top.

Boris86 06-01-2013
Geschreven voor: Neato XV-15

Reeds een aantal maanden in bezit.
Hij werkt een vreemd gevormde beneden verdieping van circa 75m2 keurig af. Hij moet hierbij wel 1 tot 2 keer opladen afhankelijk van hoe de stoelen staan (hier moet hij wat meer energie in steken om zich overal omheen te draaien).
De Neato weet ook iedere keer zijn oplaad station terug te vinden en is gemakkelijk schoon te maken.
Enigste min puntje is dat hij geen borstel heeft aan de zijkant waardoor hij niet alles wat aan de muur zit pakt, maar daarbij heeft hij wel minder kans zichzelf te verstrikken in draden.

De grote huiskamer met keuken en 2 haarballen van katten zijn geen problemen voor de neato

Al met al geen dag spijt gehad van deze "investering"

roland70 25-10-2012
Geschreven voor: Neato XV-15

We hebben hem nu een paar maanden. Hij komt overal en gaat zelfs met wat moeite over ons hoogpolige wollen kleed. Af en toe rijdt hij zichzelf klem, maar dat is niet vaak, dus je kunt hem rustig alleen zijn werk laten doen. We zetten vaak wel even de stoelen in een andere ruimte zodat hij ruim baan heeft. Het bakje met stof is makkelijk te legen, en ik heb na een paar maanden de borstel of het filter nog niet hoeven vervangen.

Wij zien het meer als een aanvulling op echt stofzuigen, want hij komt niet in alle hoekjes en smalle stukken en past niet onder alle meubels. Wij stofzuigen zelf nu minder vaak en laten hem een paar keer per week tussendoor stofzuigen.
Hij maakt wel veel geluid (ik kan het niet vergelijken met andere robots), maar iets minder als onze echte stofzuiger.

Al met al zijn we dus heel tevreden. Een echte vervanger van normaal stofzuigen is het dus niet, maar als aanvulling werkt het fantastisch.

Duurzaamheid kan ik niets over zeggen, maar hij doet het al een paar maanden goed.